LEVEN MET EEN MAAGBANDJE


Deze weblog is auteursrechtelijk beschermd. Geen enkel deel van deze weblog mag ergens anders gebruikt worden zonder mijn schriftelijke toestemming! (c)2005 Pelliekoko.




Stem op mijn weblog!

De maagband
  • Werking maagband
  • Criteria
  • Voordelen
  • Google
    Hoe het allemaal begon..
  • Het begin
  • De verwijzing
  • Procedurewijziging
  • Orientatiegesprek O.K.

  • Screening O.K.
  • Toestemming!
  • Intake Dendermonde
  • Operatieverslag
  • Eerste opspuiting
  • Foto's opspuiten


  • Recente Posts
    Archief
    05/01/2004 - 06/01/2004
    06/01/2004 - 07/01/2004
    07/01/2004 - 08/01/2004
    08/01/2004 - 09/01/2004
    09/01/2004 - 10/01/2004
    10/01/2004 - 11/01/2004
    11/01/2004 - 12/01/2004
    12/01/2004 - 01/01/2005
    01/01/2005 - 02/01/2005
    02/01/2005 - 03/01/2005
    03/01/2005 - 04/01/2005
    04/01/2005 - 05/01/2005
    05/01/2005 - 06/01/2005
    06/01/2005 - 07/01/2005
    07/01/2005 - 08/01/2005
    08/01/2005 - 09/01/2005
    09/01/2005 - 10/01/2005
    11/01/2005 - 12/01/2005
    12/01/2005 - 01/01/2006
    01/01/2006 - 02/01/2006
    02/01/2006 - 03/01/2006
    04/01/2006 - 05/01/2006

    Updatemelder:




    Eten met een maagband
  • Dieetadvies O.K.
  • Tips: langzaam eten
  • Vervangingslijst
  • Variatielijst
  • Caloriewijzer


  • Resultaten
  • Foto's
  • Centimetertabel
  • Gewicht
  • Streefgewicht


  • BMI berekenen:
  • BMI berekenen


  • Bereken je rustmetabolisme:
  • Rustmetabolisme


  • Contact
  • Gastenboek
  • Email
  • POLL
  • Mijn afvalpagina


  • (ex-)Medebanders:
  • Hellen
  • Dikkie Dik
  • Linda Roos
  • Anja
  • Marischa
  • Elisa
  • Marianne
  • Jacqueline
  • Angelique
  • Anita
  • Barbera
  • Patricia
  • Emmy
  • Marlouisa
  • Diana
  • Patricia
  • Lynn
  • Gabz


  • Ervaringen met GBP:
  • Pellie
  • Hellen
  • Dikkerdjedapper
  • Mell & Flor


  • Ervaringen met DS:
  • Appelejan
  • Beppies WLS
  • Chantal


  • Ervaringen met Scopinaro::
  • Rewimo & Troel


  • Forum:
  • Afvallen met...
  • A new life
  • Weight Loss Surgery
  • Buikwandcorrectie
  • Gastric Bypass


  • Overig:
  • Obesitas Kliniek
  • Pellies startpagina
  • Afslankpagina
  • Receptensnelkiezer
  • Pellies startpagina
  • Meer bezoekers nodig?
  • Top-blogs





  • [ Get CoffeeCup - HTML Editor & FTP Software ]






    donderdag, augustus 25, 2005

    Gastroscopie

    Vanmorgen ben ik naar Dr. Peeters in Mol geweest voor de gastroscopie. Ik had gister geregeld dat ik een 'roesje' zou krijgen zodat ik er niets van mee zou krijgen. Na het onderzoek zou ik dan een uurtje kunnen uitslapen in het ziekenhuis. Echter bleek vanmorgen dat dat niet door ging omdat ik niet via 'Daghospitaal kwam'.
    Dan dus maar op de minder prettige manier. Eerst werd mijn keel verdoofd met een viessmakende spray. Ik kon vrijwel meteen niet meer voelen dat ik slikte of ademhaalde. Praten werd ook lastiger. Vervolgens kreeg ik een spuitje met een middeltje waar ik van weg zou raken maar wel zo dat ik nog aanspreekbaar zou zijn en op de opdrachten van de dokter en haar assistente zou kunnen reageren. Na het spuitje werd ik heel duizelig en licht in mijn hoofd. Van hetgeen daarna weet ik niet zoveel meer, alleen dat ik een heel naar gevoel had in mijn keel en dat ik het gevoel had te stikken. Hetvolgende dat ik nog weet is dat ik vanuit een rolstoel in de auto werd geholpen door mijn man. De rit naar huis heb ik liggen slapen en thuis ben ik na iets gegeten te hebben, naar bed gegaan waar ik nog eens 3 uur als een blok geslapen heb.

    Tijdens het onderzoek heeft mijn man meegefilmd vanaf het beeldscherm, ik heb het thuis bekeken en het was erg interessant om te zien.
    Alles boven en onder de vernauwing van de maagband is in orde, alleen op de plek waar de vernauwing van mijn bandje zit bevinden zich een aantal aften (5) en een maagzweer.
    Ik heb een recept meegekregen voor 60 dagen (Pantozol 40). Pantozol is een geneesmiddel voor de behandeling van door maagzuur veroorzaakte aandoeningen.
    Verder mag ik de volgende dingen absoluut niet eten: dingen die een scherpe of groffe structuur hebben, gekruide specerijen, zuren (jus d'orange etc), alles dat maagzuur zou kunnen opwekken.

    Mocht je last hebben van maagzuur als bezitter van een bandje, neem dan altijd contact op met de arts die je bandje geplaatst heeft!! Brandend maagzuur is een teken dat er iets NIET in orde is.

    Bij deze nog wat informatie over maagzuur en de gevolgen ervan.
    Bron: http://www.mlds.nl/_maag/

    Maagzuur kan maagzweren veroorzaken. Een maagzweer ontstaat door inwerking van het zure maagsap op het slijmvlies en vooral daar waar het slijmvlies, door welke oorzaak dan ook, wat zwakker is geworden. (Dit is bij mij dus het geval op de plek 'onder' het bandje.) Er ontstaat een wond, een rauwe open plek, die lijkt op een ondiepe krater in de maagwand. De grootte kan variëren van een speldenknop tot een gulden. Alhoewel er vrijwel altijd gesproken wordt van een ‘maagzweer’ komen zweren eigenlijk meer voor in de twaalfvingerige darm dan in de maag.
    Bij een zweer in de maag treden klachten op vlak na de maaltijd. Bij een zweer in de twaalfvingerige darm vaker vóór het eten en bij een nuchtere maag.

    Bij het ontstaan van de meeste zweren speelt de bacterie Helicobacter pylori een belangrijke rol. Dit is een bacterie die in het maagslijmvlies leeft.

    Maagzweren kunnen soms ook ontstaan door het gebruik van ontstekingsremmende pijnstillers (NSAID’s) zoals bijvoorbeeld ibuprofen (Brufen®, Nurofen®), diclofenac (Voltaren®), indometacine (Indocid®) en andere pijnstillers zoals aspirine. Paracetamol is bij normaal gebruik onschadelijk voor de maag. Roken irriteert het maagslijmvlies en kan daardoor ook klachten veroorzaken.Meestal gaat het om een combinatie van oorzaken.

    Als de weerstand van het maagslijmvlies afneemt, gaat het maagzuur op bepaalde plaatsen inwerken en kan er een zweer ontstaan. Klachten: drukkende, zeurende pijn, soms hevige pijn die na het eten verdwijnt of juist erger wordt; misselijkheid, braken en opboeren. Een maagzweer kan soms leiden tot een maagbloeding. Klachten: maagpijn, gitzwarte ontlasting en/of braken van rood tot bruinrood vocht of bloed.. In zeldzame gevallen kan een maagzweer “doorbreken” en kan er een gat in de maagwand ontstaan (perforatie). Klachten: acute, meestal zeer heftige pijn.

    Dinsdag heb ik weer een afspraak met Dr. Ceulemans en ik ben ontzettend benieuwd hoe het nu verder zal gaan. Ik heb in ieder geval nog het geluk dat mijn maagwand nog niet kapot is!



    Gepost @ 19:23 door Pellie


    1 Reactie(s):
    • Hai

      Ik las je site en zal dat je een afspraak hebt met de arts die mijn bandje geplaatst heeft. Dr Ceulemans. Ik ben Roxanne en ben nu 25 jaar. Ik heb mijn bandje al meer dan 5 jaar en ben nu in totaal 30 kg afgevallen.

      Veel succes

      Groetjes Roxanne


      Reactie geplaatst door Anonymous Roxanne van der Tol om 5:36 p.m.  

    Een reactie posten






    No part of this site should be reproduced without written permission of the author.
    (c)2005 Pelliekoko.


    WatchMouse website monitoring